Hemtrevligt

Idag mår jag mycket bättre än på hela veckan! Känner mig normal förutom att förkylningen fortfarande sitter i. Jag har pluggat på flitit idag och läst om både medeltiden och upplysningen. Vår första kurs handlar nämligen om vårdvetenskap, inte så tråkigt som det låter faktiskt. Vi ska ha vårt första seminarium på tisdag nu. Sedan har jag fått färgat mitt hår, känns lite höst-fräscht med mörkare toner nu! Sedan åkte jag och mamma en sväng till ikea, men det var inte så lyckat som vi hade hoppats! Massa skrikiga ungar överallt! Hur ska jag kunna skaffa barn en vacker dag om jag inte ens klarar av dem på ikea? Ja, i alla fall så kom vi hem med lite blommor och förvarningsburkar. Och så fick jag ett nytt påslakan-set! Härligt!

Ja sen nu när vi kom hem fick jag ett städryck och lyckades få det rätt så hemtrevligt i mitt rum. Skönt att plocka bort saker som man aldrig använder. Varför låter man alltid sånt stå alldeles för länge?


Nu ska jag försöka plugga en stund till innan man blir helt slö! Och en kopp te.... och ostmacka... tror jag.. mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback