Vädrar in våren

Det är så skönt att kunna öppna fönstret nu och få in frisk luft utan att frysa ihjäl. Har precis städat mitt rum lite och klippt till mina blommor så dom ser fräscha ut. Idag är jag ledig efter att ha jobbet hela helgen, tre kvällar i rad dessutom. Har faktiskt inget planerat idag, så får se vad som händer. Har tänkt att jogga, eftersom jag legat på latsidan i flera månader nu haha. Måste komma igång lite.

Jag körde till jobbet i lördags och hem från jobbet igår. Jag har inte kört på så stor  väg innan i lördags, och jag var fullkomligt livrädd! Dessutom var lite mer trafik än vad vi trodde det skulle vara. Jag körde över älvsborgsbron, och en bil lägger sig i baken på mig, gud vad stressad jag blev! Dom ser ju att jag övningskör?! Men jag är super nöjd och stolt för att jag klarat det! Igår gick det betydligt mycket bättre att köra hem, var inte lika nervös då heller. Men det går ju framåt iaf!

Såg ett dokumentärprogram igår som jag tror hette På liv eller död. Det utspelar sig på sahlgrenska sjukhuset här i Göteborg på en transplantationsavdelning. Man fick följa en kvinna som hade hepatit c, och var tvungen att få en ny lever. Men hennes kropp blev inte bättre efter hon fått den nya levern, så dom var tvungna att göra ett nytt försök med yttligare en transplantation. Men hennes kropp var nog i så dåligt skick att det gick helt enkelt inte. Ett jätte spännade program. Men jag trodde verkligen att hon skulle klara det!

Nu är det lite sol ute ser jag, så ska nog ge mig ut en sväng nu tror jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback