En skär torsdag



 

Vaknade halv nio idag av mig själv.  Det är så himla skönt att gå upp tidigt och känna att man har hela dagen framför sig! Idag har det varit en riktigt mamma & dotter dag. Gick upp och åt frukost med mamma och drack kaffe. Sedan efter vi gjort oss nogurlunda vackra åkte vi iväg med lilla nissan fnissan som mamma kallar bilen. Åkte först till min blivande trafikskola, där jag satte upp mig på några tider! Efter det drog vi iväg till polisen. Och nej vi hade inte gjort något brottsligt, utan mamma skulle bara ordna ett nytt pass till henne för det gamla hade gått ut. Mamma tar en nummerlapp som låg löst på själva apparaten. Och gick före alla i kön..... En man blev väldigt arg över detta, och gick och skällde på min lilla mamma lite. Men det gick fint! Vi gick före iaf:)
Efter polisbesöket åkte vi vidare till frölunda torg, och gjorde lite ärenden. Sedan shoppade både jag och mamma massa vårkläder idag! Helt underbart! Efter alla dessa år har jag äntligen köpt mig en skinjacka, känns super bra faktiskt! Sedan köpte jag en klänning och en skjorta.
När vi var nöjda och glada efter våra köp gick vi vidare till nästa shoppingaffär.... ICA! Vi handlade lite inför påsken nu och lite påskgodis till mig och så. När vi var klara med det var det dags för mig att övningsköra lite. Jag körde på en 70 väg! Jag var faktiskt riktigt duktig. Övning ger färdighet som man säger. Fast jag har otroligt mycket kvar att lära.
Och för ett tag sen kom vi hem, då lagade mamma mat och jag testade mina nya kläder.


Det har varit så skönt att vara ledig idag och bara ha varit med mamma! Toppen!


Glad påsk på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback