Vaccination!

Nu har jag varit på infektionkliniken på östra och fått spruta mot hepatit A & B. Gud va skönt det känns nu. Jag var faktiskt lite nervös innan. Har så dåliga minnen av sprutor och dylikt, då jag blivit yr och svimfärdig efteråt. Själva sprutan tycker jag inte gör ont alls. Men det gick väldigt bra idag, jag fick ligga ner haha. Sen satt jag upp och så pratade vi lite med sjuksköterskan, han gav mig många bra råd! Verkligen bra tips att gå till infektionskliniken istället för vaccinationskliniker, för där lurar dom gärna på med lite extra skydd för att tjäna pengar på det. Jag trodde att jag skulle behöva ta många fler sprutor te.x för malaria och så. Men behövde bara ta för hepatit. Ska tillbaka och få en till spruta om en månad ungefär. Sen en inom ett år, och då ska det hålla i alla fall 25 år, eller livet ut. Det vet man inte än eftersom inte vaccinet funnits så länge. Min arm är lite slö nu, och nu ska vi äta mat här hemma. Men wiie I did it!


Kommentarer
Postat av: ida

du är så snygg, även med ditt plåster på armen. grrr!

Postat av: Frida

haha tack! fast va lite sleten den dagen faktiskt! ;)

2008-11-07 @ 21:58:53
URL: http://friiidas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback