Lördag förmiddag

Solen har tittat fram denna lördag. Och vad jag först hade planerat igårkväll att åka och simma känns inte så aktuellt längre... Tror jag tar mig en joggingtur istället:) Så kan jag simma imorgon om jag har lust. Vad som händer mer idag är inte så intressant, ska städa och fixa lite här hemma. Sen skulle jag kanske vilja hitta på nogot ikväll... Om någon har lust?:) Man får ju passa på när man väl är ledig!

Såg den filmen jag hade lånat av Hannah (Patriks syster) igår kväll. Den heter; när mörkret faller. Och i den filmen får man följa tre människors liv, och deras familj och vänner runt om. Först en flicka som bor i Sverige men är invandrare, hennes familj får reda på att hennes syster har pratat med en kille på telefon, och säger att hon förstört familjen för alltid. Hon får inte stanna kvar i livet, hennes familj säger att det är det enda valet, och hon blir mördad av sin egen familj. Andra handlar om en kvinna som är en framgångsrik journalist, som bakom hus och fasad blir misshandlad av hennes man. Tillslut lyckas hon säga emot och övervinna honom. Den tredje handlar om en nattkrog, där vakterna blir ovän med några gäster, och den personen man får följa här är killen som äger stället, som blir hotad och så vidare..
Den var faktiskt inte så mysig att se på helt själv i min säng. Men den var väldigt bra, dock väldigt hemsk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback