Praha

Hejsan alla! Nu är jag hemma från Prag igen, kom hem i lördags! Det har varit en underbar resa! Känns som vi var borta mycket längre än sex dagar. Min klass är den bästa i världen! Jag vill inte ta studenten haha, eller rättare sagt, jag vill inte skiljas från er!

Söndag - Vi åkte från Nils ericssons termilaten vid tolv på dagen! En dag på en buss yeeeha! Åkte lite färja och ja sov, titta film, lekte lekar, sov lite till, och var tillslut framme.....
Måndag - vid PRAGS bussterminal kl 4.00 på natten, och fick vänta på vår guide 1½ timme! Sedan åkte vi till vårt hostell där vi fick reda på att vi inte skulle få våra rum fören kl 12. Så vi låg i nån timme vid deras entre, sedan kl sju öppnade frukosten! Så då gick vi dit, yummi. Efter det va vi sjukt trötta allihopa, och då hade vi fått en rum, så nästan alla knödde in sig i ett rum och trängdes i sängarna där, i en timme! Sedan var det dags för stadsvandring. Och vädret va underbart, säkert upp mot 25 grader i solen. Vår guide Jana va grym! Jag gillade henne. På kvällen åt vi middag ihop och hade sedan fritid, jag somnade tidigt, var väldigt trött efter resan.
Tisdag - Bussresan mot Teresenstadt (koncentrationsläger). Där vi  sedan gick runt med en guide som berättade om lägret och visade hru det såg ut. På kvällen var på vi en opera, som var väldigt lång, men ack så bra! EN huvudroll hette Dick, höhö. Men operan handlade inte alls om sådant, utan western på 1850-talet typ.
Onsdag - Då har jag för mig att vi var lediga på dagen? jag minns nämligen inte vad vi gjorde? På kvällen var vi på en jazzklubb och såg ett grymt jazzband, som jag tror aldrig haft så bra publik som när vi va där! De va grymt bra!
Torsdag - Moderna konstmuséet på dagen där vi hade som uppgift att välja ett konstverk som vi tyckte var orginellt. Rätt roligt med en uppgift, så man har något att koppla konsten till. På kvällen hade vi lektime, då vi hade frågesport och kramleken och sånt kul! + maffia:)
Fredag -  En sväng på stadan, och lunch och en kaffe på starbucks sedan var det dags för hemfärd igen. Satte oss på bussen vid halv sex och var hemma runt tio dagen efter!


Jag i prag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback