Femman

Varit i skolan idag och jobbat med projektarbetet. Jag och ett gäng i klassen ska sätta upp en teater inriktat för femteklassare! Jag tycker vi har kommit en bra bit ändå, det tar ju längre tid än vad man tror att skriva ett manus!
Pjäsen ska handla om saker som är aktuella i femman.. typ utanförskap, kropp & knopp, långtradare, flick & pojkvänner. Alma & Sofia hade skrivit en mens-sång som vi fick lyssna på idag, den ska lätt vara med i teatern!  Den kommer bli fantastisk!

Och förresten, mitt i arbetet idag kommer två SVT-gubbar fram, och vill filma och intervjua oss haha.
Intressant. Håll utkik på rapport efter oss donnerelever....

Nu ska jag öva på min piano-läxa! Det behövs.



Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback